دانستنی ها

بهترین نرم افزارهای پارتیشن بندی در ویندوز کدامند؟

نرم افزارهای پارتیشن بندی

 

یکی از کارهایی که برای مدیریت بهتر فضا و حافظه انجام می‌دهند پارتیشن بندی است. پارتیشن بندی را می‌توان روی هارددیسک یا حافظه‌ هایی مثل فلش یا SSD انجام داد.

 

این کار به قدری مرسوم است که در سیستم عامل ویندوز هم یک ابزار پیش‌فرض دارد و در مطلب ساخت پارتیشن جدید در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ هم در موردش حرف زدیم . اما به خاطر یک سری امکانات بیشتر بسیاری از کاربران به سراغ نرم افزارهای پارتیشن بندی می‌روند. خصوصا که استفاده از امکانات پیش فرض ویندوز زمان‌بر است و اگر خطایی طی فرایند پارتیشن بندی رخ بدهد می‌تواند کل درایو را خراب کند. پس بهتر است برای پارتیشن بندی از نرم افزارهای پارتیشن بندی استفاده کنیم. امروز می‌خواهیم بهترین نرم افزارهای پارتیشن بندی را به شما معرفی کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بهترین نرم افزارهای پارتیشن بندی در ویندوز

در این ادامه مطلب شما با نرم افزارهای EaseUS Partition Master Free، Paragon Patition Manager، Mini Tool Partition Wizard، AOMEI Patition Assistant SE و Cute Partition Manager که بهترین نرم افزارهای پارتیشن بندی در ویندوز هستند آشنا می‌شوید.

نرم افزارهای پارتیشن بندی

بهترین نرم افزارهای پارتیشن بندی در ویندوز

 نرم افزار  EaseUS Partition Master Free

یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت دیسک برای ویندوز نرم افزار EaseUS Partition Master Free است که همانطور که در اسمش می‌بینید رایگان است. با این نرم افزار می‌توانید برای ایجاد، فرمت و حذف پارتیشن در دیسک اقدام کنید، اقدام به کوچک‌تر کردن (Shrink)، تغییر حجم درایوها یا پنهان کردن‌شان کنید.

نرم افزار Paragon Patition Manager

با نرم افزار Paragon Patition Manager هم می‌توانید پارتیشن های جدید ایجاد کنید، سایز یا نام پارتیشن های مختلف را تغییر دهید و حتی درایو HFS را به NTFS تبدیل کنید. این قابلیت آخر Paragon Patition Manager را به یکی از بهترین های پارتیشن بندی تبدیل کرده است.

 نرم افزار Mini Tool Partition Wizard

اگر خیلی حرفه‌ای نیستید نرم افزار Mini Tool Partition Wizard  یک گزینه مناسب برای شماست چون ساده است و رابط کاربری خوبی برای مدیریت پارتیشن‌ها دارد. Mini Tool Partition Wizard  به جز امکاناتش برای ایجاد پارتیشن، تغییر اندازه پارتیشن ها و حذف آن‌ها امکاناتی برای بازیابی اطلاعات از پارتیشن های قبلی را هم دارد.

  نرم افزار AOMEI Patition Assistant SE

 AOMEI Patition Assistant SEهم از دیگر نرم افزارهای رایگان پارتیشن بندی است که قابلیت‌های بیشتری نسبت به بقیه نرم افزارهایی که معرفی کردیم دارد. با AOMEI Patition Assistant SE به جز تغییر اندازه، ایجاد و ادغام پارتیشن ها می‌توان یک USB Bootable برای نصب ویندوز ایجاد کرد.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: تفاوت حافظه HDD با حافظه SSD چیست؟

نرم افزار Cute Partition Manager

نرم افزار Cute Partition Manager یک تفاوت اساسی با بقیه نرم افزارهایی که برای پارتیشن بندی به شما معرفی کردیم دارد و آن این است که این نرم افزار در داخل سیستم عامل به صورت خیلی عادی اجرا نمی‌شود. اگر می‌خواهید از Cute Partition Manager برای پارتیشن بندی استفاده کنید باید آن را بر روی یک فلش درایو به حالت ‌Bootable ذخیره کنید و بعد با رفتن به bios آن را لود کنید. پس هنگامی که سیستم عامل شما خراب شده باشد Cute Partition Manager برای شما یک گزینه خیلی عالی است.

شما تا به حال سیستم خود را پارتیشن بندی کرده‌اید؟ برای این کار از چه امکاناتی بهره برده‌اید؟ اگر نرم افزار خوبی برای پارتیشن بندی می‌شناسید آن را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “بهترین نرم افزارهای پارتیشن بندی در ویندوز کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *