دانستنی ها

با رمز و رازهای قلم سرفیس آشنا شوید!

قلم سرفیس

 

اگر یک سرفیس داشته باشید برای کار کردن با صفحه لمسی آن یک قلم استایلوس اکتیو هم لازم‌تان می‌شود. قلمی که به آن Surface Pen می‌گویند و می‌تواند بهترین قلم برای سرفیس شما باشد.  چون مایکروسافت تلاش می‌کند که در هر نسخه از قلم‌های استایلوس که می‌سازد کارکرد آن را بهتر کند و نرخ تاخیر (Latancy) آن را حداقل کند. به این ترتیب طبق ادعای خود مایکروسافت  Surface Pen سریع‌ترین قلم استایلوس جهان است!

حالا آیا شما کار کردن با این قلم را می‌دانید و به قلق‌ها و ترفندهایش وارد هستید؟ بیایید با هم ببینیم چطور می‌شود با این قلم کار کرد.

 

راه اندازی قلم سرفیس چگونه است؟

اگر همانطور که دارید برای راه اندازی خود سرفیس اقدام می‌کنید می‌خواهید قلم سرفیس را هم راه اندازی کنید در بخش Wizard راه اندازی ویندوز ۱۰ دکمه قلم را چند ثانیه نگه دارید. اینطوری قلم به سرفیس شما وصل می‌شود. اما اگر می‌خواهید راه اندازی قلم سرفیس را پس از راه اندازی ویندوز ۱۰ انجام دهید ابتدا آیکون آبی رنگ بلوتوث که سمت راست تسک بار قرار دارد (System Tray) را پیدا کنید و روی Add Bluetooth Device بزنید. چون باید این قلم و دستگاه را جفت کنید. پس روی گزینه Surface Pen   بزنید و دکمه بالایی قلم را طولانی مدت فشار دهید. اینطوری قلم سرفیس با دستگاه جفت می‌شود.

تنظیمات قلم سرفیس

برای اینکه تنظیماتی چون آپشن‌های یک بار کلیک کردن، دو بار کلیک کردن، نگه داشتن طولانی مدت دکمه و… را بتوانید تغییر دهید باید از اپلیکیشن رسمی ویندوز ۱۰ استفاده کنید. پس وقتی به این اپلیکیشن رفتید دنبال Surface Pen بگردید و آپشن‌ها را آنجور که دوست دارید تنظیم کنید.

قلم سرفیس

رمز و رازهای قلم سرفیس

تشخیص دست خط و فشار توسط قلم سرفیس

یکی از جالب‌ترین امکانات این قلم امکان تشخیص فشار است چون قرار است بر اساس میزان فشار شما ضخامت خط نوشتاری شما در سرفیس تغییر کند. این قابلیت برای کارهایی مثل طراحی گرافیکی و خطاطی فوق‌العاده است.

 سیستم تشخیص دست خط ویندوز ۱۰ هم در صورتی فعال می‌شود که کیبورد مجازی سرفیس خود را با استفاده از قلم فعال کنید. البته متاسفانه این سیستم فعلا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

گرفتن اسکرین شات با قلم سرفیس

اگر شما دوبار پشت سر هم دکمه قلم سرفیس را فشار دهید از صفحه‌ای که سرفیس نمایش می‌دهد اسکرین شات گرفته می‌شود و این اسکرین شات در دایرکتوری Pictures > Screen Capture ذخیره می‌شود.

یادداشت برداری با قلم سرفیس

این یکی از امکانات پیش فرض قلم سرفیس است که وقتی دکمه بالایی‌اش را فشار می‌دهید به OneNote بروید حتی اگر دستگاه اسلیپ باشد. البته شما می‌توانید این امکان را تغییر دهید.

دسترسی به دستیار هوشمند سرفیس: کورتانا

ممکن است شما برای کاهش مصرف باتری سرفیس قابلیت Hey Cortana را در آن غیرفعال کرده باشید. ایرادی ندارد، برای بیدار کردن این دستیار هوشممند می‌توانید دکمه بالای قلم سرفیس را فشار داده و نگهش دارید.

تعمیر قلم سرفیس

از سال ۲۰۱۵ مایکروسافت قلم‌هایش را برای تعمیر بهتر کرده است! تصورش را بکنید اگر قلم سرفیس پرو ۳ و سرفیس ۳ اگر نوک قلم می‌شکست یا خراب می‌شد افراد باید یک قلم دیگر می‌خردیدند. اما در قلم‌های جدید دیگر امکان تعمیر قلم هم وجود دارد. به جز این شما اصلا می‌توانید نوک‌ های متفاوتی برای قلم سرفیس خود تهیه کنید و به شکل‌های مختلف بنویسید. چون تعویض نوک قلم سرفیس مثل تعویض نوک مداد نوکی آسان است!

شما چه چیزهای دیگری از قلم سرفیس می‌دانید؟ دانسته‌های خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای
بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “با رمز و رازهای قلم سرفیس آشنا شوید!

  1. رویا گفت:

    سلام ممنون از اطلاعاتتون
    آیا قلم های سرفیس پرو قابلیت شارژ شدن هم دارند؟

  2. 🇮🇷 گفت:

    خوب بود و همچنین یه چیز دیگه به لیست چیزایی که نمیتونم بخرم اضافه نمودین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *